RUSH FACTORY OYJ

RUSH FACTORY SIJOITUSKOHTEENA

Rush Factoryn uniikit, kansainväliset liikunta- ja elämystapahtumakiertueet ovat tarjonneet hauskanpitoa ja ainutlaatuisia elämyksiä asiakkailleen vuodesta 2015 alkaen.

Asiakastyytyväisyyden keskiarvot ovat erinomaisia, ja yhtiö on tehnyt samalla hyvää tulosta taloudellisesti: vuoden 2019 liikevaihto oli 4,042 M € ja käyttökate 0,424 M €.

Vuoden 2020 ensimmäistä puoliskoa leimasi COVID-19-pandemia joka vaikutti tapahtumajärjestäjiin ympäri maailmaa. Eri maiden kieltäessä tapahtumien järjestämisen H1 2020 aikana ei järjestetty tapahtumia. Ennakkomyynti kauden 2020 Color Obstacle Rush -tapahtumiin sujui suunnitelmien mukaisesti ennakkomyynnin ollessa jo Q1 lopussa 2,4 miljoonaa euroa. Ennakkomyynti oli edellä vuoden 2019 vuoden ennakkomyyntiä joka oli positiivinen yllätys. Odotukset olivat korkealla koska markkinointi oli suunnattu enemmän uudelle yleisölle tarkoituksena keskittää myyntiä myöhemmille, kallimmille, hintaportaille. “Projekti 2020” -julkaisu päätettiin siirtää keväältä syksylle, ensimmäisten tapahtumien siirtyessä samalla syksyltä vuoden 2021 keväälle.
Tulevaisuutta leimaa vahva COVID-19-jännite, josta nähtiin Suomessa myös helpottavia merkkejä kesän aikaisen lipunmyynnin seuratessa aiempien vuosien käyriä.
35000
OSALLISTUJAA VUODESTA 2015
0
JÄRJESTETTYÄ TAPAHTUMAA
1 .0
MILJ. LIIKEVAIHTO 2019
0 %
KÄYTTÖKATE % 2019

RUSH FACTORYN VAHVUUDET

1.

Ainutlaatuinen liiketoimintamalli ja strategia

Ulkoistaminen on muotia. Meille ensisijaisen tärkeää on, että kaikki keskeiset toiminnot suoritetaan talon sisällä. Silloin voimme synkronoida eri osa-alueet, optimoida, oppia ja kehittää yhtiötä kokonaisuutena. Tämä on paitsi perustamme hyvälle kannattavuudelle, mutta antaa meille myös ainutlaatuisen edun tapahtuma-alalla, jossa on varsin vakiintuneet toimintamallit ja kaikilla samat kilpailuvaltit.

2.

Optimoitu logistiikka ja innovatiivinen kalusto

Liiketoimintamallimme tehokkaaseen toteuttamiseen ei käytännössä ole saatavilla valmista kalustoa. Olemme kehittäneet etenkin tapahtumien nopeaan rakennukseen, purkuun ja sen läpiviemiseen useita kymmeniä uusia laitteita. Nämä mahdollistavat tapahtumien toteuttamisen hyvin pienellä rakennustiimillä ja sopivat käytettäviksi juuri sellaisessa maastossa, missä niitä tarvitsemme. Koska kalusto on suunniteltu juuri meidän tarpeisiin, se myös pakkautuu hyvin pieneen tilaan, joka säästää huomattavasti logistiikkakuluissa.

3.

Omalaatuiset ja monistettavat tapahtumakonseptit

Kasvuodotuksemme lähivuosina perustuvat suurimmalta osalta uusien tapahtumakonseptien lanseeraukseen vanhojen koseptien jatkaessa toimintaansa normaalisti. Liiketoimintamallimme edut innovaatioineen ovat hyödynnettävissä ja perustana kaikille uusille projekteille. Osa uusista tapahtumakonsepteista voidaan yhdistää olemassa oleviin konsepteihin, jolloin kaluston käyttöaste nousee.

4.

Vahva digimarkkinoinnin osaaminen

Markkinointitiimimme on hyvin tiiviisti mukana uusia tapahtumakonsepteja ja varsinaista tapahtumasisältöä suunniteltaessa. Hyvä vuorovaikutus on ensisijaisen tärkeää, ja sillä saavutetaan tapahtuma/konsepti, joka on helposti markkinoitavissa, näyttävä ja tehokas toteuttaa sekä kaupallisesti kannattava.

5.

Elämystalouden kasvu ja yhtiön riippumattomuus yleisestä markkinatilanteesta

Tämänhetkinen globaali markkinatrendi vapaa-ajan viettämisessä liittyy kulutuskäyttäytymisen muutokseen ja kuluttajakäyttäytyminen onkin siirtynyt tavaroiden ostamisesta elämyksiä ja kokemuksia tuottavien palveluiden kuluttamiseen. Rush Factory tarjoaa pelkän tuotteen tai palvelun sijaan asiakkailleen unohtumattomia kokemuksia ja elämyksiä, sillä vapaa-ajan markkinat, etenkin elämystalouden toimiala on kasvava ja monipuolinen toimiala.

TAMMI-KESÄKUUN 2020 KOHOKOHDAT

  • Raportointikauden 1.1.-30.6.2020 liikevaihto oli 0,013 miljoonaa euroa.
  • Käyttökate raportointikaudella oli -1,042 miljoonaa euroa.
  • Raportointikauden liikevoitto oli -1,103 miljoonaa euroa.
  • Color Obstacle Rush -tapahtumiin kaudelle 2020 myytiin 2,368 miljoonalla eurolla lippuja ennakkoon. Tammikuun perinteinen hintaporraskampanja oli kaikkien aikojen onnistunein ja viikolle 10 asti Color Obstacle Rush -konseptin myynti oli edellä viime vuotta. COVID-19 lopulta keskeytti myynnin ja esti tapahtumien järjestämisen H1 2020 aikana.