RUSH FACTORY OYJ

SIJOITTAJILLE
Rush factory oyj

TOIMITUSJOHTAJAN TERVEHDYS

”Rush Factoryn menestys perustuu siihen, että katsomme tapahtumia ja niiden tuottamista kokonaan eri suunnasta kuin aikaisemmin on totuttu. Emme rakentaneet bisnestä jo olemassa olevien toimintatapojen ja yleismallisten laitteiden ja tekniikan varaan. Halusimme luoda sellaisen liiketoiminnan, jossa kaikki toiminnot sekä materiaaliset ja immateriaaliset asiat on tehty toisiinsa täydellisesti sopiviksi, optimoituna juuri meidän tavoitteisiimme. Emme halunneet olla vain ”tapahtumajärjestäjä”, vaan tehdä yhtiön joka on riippumaton, itseään kehittävä, kokonainen järjestelmä.

Aloitimme vuoden 2019 ennakkomyynnin räväkästi jo 2018 loppupuolella, jolloin Color Obstacle Rush –lipunmyynti oli huomattavasti suurempaa kuin yhtenäkään neljänä aikaisempana vuotena. Ennätystahti jatkui myös vuodenvaihteen jälkeen. Myöhemmin lipunmyynnin ero kumulatiivisella käyrällä verrattuna entiseen “ennätysvuoteen” on odotetusti hieman tasoittunut, mutta hyvältä näyttää edelleen. Tapahtumakausi käynnistyi loppuunmyydyllä tapahtumalla Pariisin Jablinesissa. Tämä oli 12.316 osallistujallaan yhtiön historian suurin yksittäinen tapahtuma tähän mennessä. 

Olemme hyvin tyytyväisiä myös uuteen, enimmäkseen lapsille suunnattuun, liikunnalliseen koko perheen tapahtumaan Duudsonit Funlandiin. Tapahtumakonseptia sisältöineen on suunniteltu yhteistyössä Duudsoneiden (Rabbit Merchandising Oy) kanssa, ja yhteistyö on sujunut loistavasti. Toukokuussa 2019 Raumalla ja Turussa järjestettyjen pilottitapahtumien tarkoituksena oli kartoittaa mm. tapahtuman kohderyhmät, testata erilaisia asioita tapahtuman sisällössä kuten esteitä eri vaikeustasolla, selvittää syyt tiettyjen asioiden suosittuudessa – sekä tunnistaa mahdollisimman paljon asioita, jotka voivat muodostua ongelmaksi myöhemmin. Saimme pilottitapahtumista paljon tärkeää palautetta ja numeerista dataa, riittävän suurella otannalla, että näemme Duudson Funland -konseptin potentiaalin hyvin lupaavana. 

Rush Workout -ryhmäliikuntatapahtumia on järjestetty tänä vuonna Englannissa, Saksassa ja Ruotsissa arkipäivinä ja työajan jälkeen. Yhtiön suurimmat tapahtumat, Color Obstacle Rush -tapahtumat pidetään lähes poikkeuksetta viikonloppuisin. Rush Workout on pienempi tapahtuma, joka käyttää pelkästää COR-kiertueen kalustoa, mutta tarvitsee vain murto-osan COR:n tarvitsemasta tilasta. Rush Workout -tapahtumat ovat pienempiä, mutta myös niiden järjestäminen on merkittävästi edullisempaa ja nopeampaa. 

Listautumisen yhteydessä mainitun “2020 projekti” -nimellä kulkeneen uuden tapahtumakonseptin suunnittelu on myös edennyt H1 2019 aikana. Olemme kaluston suunnittelussa nyt ottaneet huomioon sen käyttömahdollisuudet myös muissa tapahtumakonsepteissa sekä kaluston laajennettavuuden tulevaisuudessa. Nämä uudet tarpeet huomioiden saamme kaluston käyttöastetta nostettua sekä jaettua merkittävästi kalustoon kohdistuvien investointien riskiä useiden konseptien jakaessa saman kalusto. Aikataulu kaluston valmistumiselle on parhaillaan muotoutumassa, ja sen selvittyä tiedämme tarkemmin “2020 projektin” tapahtumien ajankohdat ja siten myös kyseisen projektin vaikutukset tavoitteiden toteutumiseen aikataulussa. Olemme erittäin innoissamme tästä projektista ja kerromme tästä lisää heti kun suunnitelmat varmistuvat!

Markus Niemelä

Toimitusjohtaja & Perustaja 

Rush Factory Oyj

MARKUS NIEMELÄ

”TÄMÄ ON SE JUNA,

JONKA KYYDISSÄ KANNATTAA OLLA!”